افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج استان همدان

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان: نقش بسیج در پایان دادن به ناآرامی‌های اخیر آشکار بود معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان: تمامی موفقیت‌ها را مدیون تفکر بسیجی هستیم

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر – شکیبا کولیوند: نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج استان همدان هم‌زمان با چهلمین سالگرد تأسیس بسیج در کشور روز گذشته در تالار قرآن همدان افتتاح شد.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان با تأکید بر اینکه نمی‌توان در این نمایشگاه تمامی دستاوردهای چهار دهه گذشته بسیج را معرفی کرد، گفت: درواقع فقط توانسته‌ایم گوشه‌ای از اقدامات خالصانه بسیج طی چهار دهه گذشته را برای نسل جوان به نمایش بگذاریم.

سردار مظاهر مجیدی با اشاره به 40 سالگی بسیج، بیان کرد: بسیج زمانی ایجاد شد که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) برای مقابله با تهدیدها فرمان تشکیل مجموعه‌ای با حضور آحاد مردم و ساماندهی آن به‌منظور مقابله با تهدیدها را داد.

وی با تأکید بر اینکه بسیج خارج از مقوله ساختارهای دولتی، به‌صورت نهادی در کنار ساختارهای دولتی وارد کار شد، خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند، بسیج توانسته در راستای مستحکم کردن نظام گام بردارد.

سردار مجیدی با بیان اینکه از همان روز نخست راه‌اندازی پایگاه‌های بسیج کل کشور، اقدامات به‌صورت موزاییکی توسط بچه‌های بسیج اجرایی شد، افزود: بسیجیان در تمامی عرصه‌ها اعم از امنیتی و سازندگی وارد کار شدند و اقدامات را به‌صورت شبکه‌ای پیش بردند.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان با اشاره به اقدامات بسیجیان طی هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: 92 هزار بسیجی در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند که در همدان نیز از هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس، سه هزار تن بسیجی بودند.

وی با اشاره به اقدامات بسیج در زمینه‌های سازندگی، علم و فناوری و امنیتی، اضافه کرد: در حوادث اخیر کشور مشخص شد که بسیج چه نقش مهمی در پایان دادن به اغتشاش‌ها و ناآرامی‌ها داشت.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان در پایان صحبت‌های خود، یادآوری کرد: سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته جاری به همدان می‌آید و از نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج بازدید خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بیان کرد: ما می‌توانیم با تفکر بسیجی، آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبری معظم را در ایران و جهان پیاده کنیم.

مصطفی آزادبخت با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی در بطن خود ویژگی‌های برجسته‌ای چون ایثار، تواضع، اخلاق، صداقت را جای داده‌است، تصریح کرد: رمز ماندگاری و رستگاری مدیران نیز این است که با تفکر بسیجی پیش روند و از آن حمایت کنند.

وی افزود: همه موفقیت‌های به‌دست آمده را مدیون تفکر بسیجی هستیم و حقیقتاً اگر امام خمینی (ره) این ابتکار را در تشکیل بسیج به خرج نمی‌دانند، امکان نداشت بتوانیم این راه پر فرازونشیب را طی کنیم.

آزادبخت در خصوص شرایط پیش‌آمده در کشور با بیان اینکه بسیجیان نشان دادند در تمامی عرصه‌ها پیشگام و آماده جان‌فشانی هستند، یادآوری کرد: اگر اعضای شورای تأمین به‌خوبی توطئه اخیر دشمنان را مدیریت و نقش بر آب کردند به دلیل همراهی بسیجیان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در پایان تأکید کرد: خوشبختانه در دارالمجاهدین و دارالمؤمنین همدان توانستیم شاهد همکاری مردم بسیجی و کنترل وضعیت باشیم و اگر موفقیتی در هر زمینه‌ای حاصل شده‌است، آن را مدیون تفکر بسیجی هستیم که می‌بایست این مسیر ادامه یابد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان به‌عنوان فرمانده بسیجی تجلیل به عمل آمد.

نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج استان همدان از دوم تا هفتم آذرماه از ساعت 9 الی 12 و بعدازظهرها از 16 الی 20 در تالار قرآن همدان واقع در بلوار ارم در حال برگزاری است که گروه رسانه‌ای سپهرغرب نیز در غرفه شماره 12 سالن اصلی این نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان به حوزه رسانه خواهد بود.