اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در همدان برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری آن راه یافتند.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در آیین اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که روز گذشته در همدان برگزار شد، ‌با بیان اینکه بسیج رسانه‌ای چه گفتاری و چه نوشتاری در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی بسیار مؤثر است،‌ خاطرنشان کرد: آنچه مقام معظم رهبری به‌ویژه از رسانه‌ها انتظار دارند این است که واقعیت نظام را آن‌طور که هست، ببینیم و برای مردم منعکس کنیم.

سردار مظاهر مجیدی ادامه داد: بنابراین می‌بایست مسائل موجود در کشور آن‌گونه که واقعیت دارد، منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس برخی معتقد بودند که تنها پیروزی‌های جنگ منعکس شود،‌ افزود: بایستی تمام واقعیات منعکس شود، اما نباید دراین‌بین سیاه نمایی‌هایی هم صورت گیرد؛ بلکه می‌بایست دستاوردهای تأثیرگذار 41 ساله در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی نیز دیده شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان این موضوع، تأکید کرد: اقتصاد و مشکلات اقتصادی ما نیازمند جراحی است، اما نباید حال که دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد فضاهایی خاص در نزدیکی ایام انتخابات بودند بهای بنزین افزایش می‌‏یافت که نشان داد در تصمیمات کوتاهی و اشتباه شده‌است.

سردار مجیدی تصریح کرد: بار دیگر خداوند، امداد الهی خود را شامل حال کشورمان کرد و با تدبیر رهبری توانستیم از این مشکلات پیش‌آمده نیز عبور کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در بخش پایانی صحبت‌های خود خطاب به اصحاب رسانه،مطرح کرد: امروز جامعه نیاز به آرامش و تفاهم دارد، بدین‌سان برای هدایت کارها، حرکت روبه‌جلو و نائل آمدن به پیشرفت‌ها، نیاز است تا شاهد هماهنگی دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی باشیم.

مسؤول سازمان بسیج رسانه استان همدان نیز در ادامه مراسم، گفت: مهم‌ترین اتفاقی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم، ‌تشکیل بسیج به فرمان امام (ره) ‌آن‌هم در اوج تهدیدهای نظامی و غیرنظامی بود.

عباس محرمی با بیان اینکه بسیج، عامل بازدارنده‌ای برای این تهدیدها و چنگ و دندان نشان دادن دشمنان شد،‌ عنوان کرد: حضور بسیج و مردم را در حوزه جنگ سخت در ادامه حیات انقلاب اسلامی شاهد بودیم همان‌طور که در بدنه مردمی بسیج در استان همدان شاهد پشتیبانی‌های بسیاری بوده‌ایم.

وی در این راستا به کمک‌های مردمی به میزان 40 کیلوگرم طلا و ساخت 20 هزار واحد مسکونی اشاره کرد و افزود: امروز نیز بسیج در جبهه دیگری قرارگرفته که جنگ نرم و رسانه‌ای قلمداد می‌شود، بدین‌سان لازم است تا بار دیگر بسیج وارد میدان شود.

مسؤول سازمان بسیج رسانه استان همدان با تأکید بر اینکه مردم کشور امروز نیازمند روشنگری و آگاه‌سازی هستند، این مسؤولیت را بر عهده اهل رسانه و قلم دانست و به جشنواره رسانه‌ای ابوذر اشاره کرد.

محرمی با بیان اینکه در جشنواره رسانه‌ای ابوذر بر آن شدیم تا توانمندی‌های رسانه‌ای استان همدان را نشان دهیم،‌ عنوان کرد: این جشنواره دو مرحله استانی و کشوری دارد که برگزیدگان در بخش‌های مختلف رسانه‌ای در استان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی در ادامه صحبت‌های خود به شرایط پیش روی کشور و موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: امید است تا رسانه‌ها در این حوزه به معرفی عوامل درست انتخاب نمایندگان اصلح برای مجلس شورای اسلامی بپردازند و مردم را در انتخاب درست یاری کنند.

محرمی یادآوری کرد: شاید اصلح را خوب نتوانسته‌ایم معرفی کنیم که امروز برخی از مشکلات را در کشورمان شاهد هستیم، بدین‌سان لازم است تا رسانه‌ها در این بُعد نیز وارد کار شوند.

وی به صحبت‌های رهبری معظم در زمینه انتخاب فرد اصلح اشاره و تصریح کرد: طبق فرمایشات ایشان پنج مؤلفه اصلی مورد تأکید واقع شده که شامل؛ محورهای اطلاعاتی و التزام عملی، اقتصادی و اهتمام به امور مستضعفین و روحیه مبارزه با فساد اقتصادی، سیاسی (عدم تمایل به شرق و غرب، شجاعت و بصیرت و بینش سیاسی)،‌ عملکرد و تخصص (خوش‌نامی و جوان‌گرایی، ساده لوح نبودن) و بُعد اخلاق و التزام به حفظ شئون نمایندگی است.

مسؤول سازمان بسیج رسانه استان همدان در بخش پایانی سخنان خود، خاطرنشان کرد: امید است رسانه‌ها در این بخش‌ها نیز مردم را نسبت به موضوعات انتخاباتی آگاهی بخشند.

نماینده تیم داوری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان همدان نیز، عنوان کرد: بسیج رسانه استان در کنار وظایف گوناگونی که بر عهده دارد، اقدامات دیگری چون جهت‌دهی به رسانه‌های عضو بسیج، تقویت محتوایی آن‌ها و هم‌چنین حمایت از اعضای بسیج رسانه در جهت تقویت فضای رسانه‌ای به لحاظ محتوایی را مدنظر قرار داده‌است.

زهره پوروهابی به برگزاری دوره آموزشی برای خبرنگاران با حضور سردبیر خبرگزاری تسنیم اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در عرصه انقلاب اسلامی، وظیفه مطالبه‌گری و امیدآفرینی را بر عهده دارند، به‌ویژه حال که شاهد هجمه‌های دشمنان هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد 164 اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در همدان واصل شد،‌ تصریح کرد: از این تعداد، در بخش‌های یادداشت، خبر، ‌گزارش، مصاحبه، چندرسانه‌ای و عکس تعداد 14 نفر برگزیده شدند و به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.