آیت‌الله قائم‌مقامی در جمع هیأت رسانه‌ای متوسلین به حضرت ام‌البنین(س):

جلیل از خواهر شهید رسانه احسان‌الله تقی پور فرد و مادر شهیدان چنگیزی

امام راحل مستغرق در تکلیف بود و برای زمینه‌سازی ظهور قیام کرد

سپهرغرب، گروه خبر – سمیرا گمار: استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه امام (ره) معتقد بودند، تکلیف ما این است که امام زمان را یاری کنیم و ترسی از اینکه پایان ماجرا چه خواهد شد، نداریم، گفت:‌ مسئله ولایت این طور است که شخص باید به تکلیف خود فکر کند و اینکه بعداً چه می‌شود، معنا ندارد؛ امام راحل مستغرق در تکلیف بود.

نخستین جلسه ذکر مصائب اهل‌بیت در قالب «هیئت رسانه‌ای متوسلین به حضرت ام‌البنین (س)» در شام وفات مادر قمر منیر بنی‌هاشم علیه‌السلام با حضور آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی، پژوهشگر و استاد حوزه، مؤلف و محقق برجسته کشور در رشته هنر، در حسینیه باب‌الحوائج همدان برگزار و موضوع انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) توسط وی تبیین شد.

استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایام‌الله و مقطعی از تاریخ بشر بوده وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ سفارش خداوند است، اظهار کرد: بشر غربی گمان می‌کند هر کس قدرت و ثروت بیشتری دارد خداوند با اوست، نمونه بارز این نگاه در اسرائیل بوده و این اعتقاد آن‌ها است که اگر خدا با ما نبود قدرتمند و ثروتمند نمی‌شدیم.

آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی ادامه داد: یهودی‌ها چون ازنظر مالی، هنری، صنعتی و مواردی از این قبیل قوی هستند خیالشان این است که خدا با آن‌ها بوده و همین را صحه‌گذاری بر اعمالشان می‌پندارند!

وی با اشاره به دیدار اخیر وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر اسرائیل، افزود: این مردک در آن ملاقات به نخست وزیر اسرائیل گفته بود که رسالت شما این است آنچه را که «استر» علیه ایرانی‌ها انجام داد را تکرار کنید و می‌گوید که من دست خدا را در این ماجرا می‌بینم، یعنی خدا با ما است!

این اندیشمند اسلامی تصریح کرد: بن گوریون نخستین نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود می‌گوید که غرب بدون اسرائیل معنی ندارد، اسرائیل بدون بیت‌المقدس و بیت‌المقدس بدون معبد سلیمان و ما می‌خواهیم معبدی درست کنیم که اگر کسی به دنبال خدا می‌گردد بداند خدا در اسرائیل است!

آیت‌الله قائم‌مقامی بیان کرد: در نقطه مقابل تفکر پادشاهان و غربی‌ها،‌ دیدگاه انبیا و اولیای الهی قرار دارد که معتقد هستند وظیفه این است که ولی خدا را یاری کرده و او را بر کرسی قدرت بنشانیم. نه اینکه هر کس بر مسند قدرت بود حق باشد.

این پژوهشگر اسلامی با بیان اینکه انبیا دارای مقام فناء فی‌الله بوده و در رأس آنان پیامبر و خاندان طاهرش هستند، گفت: یهود تنها مکتبی است که دین خود را تبلیغ و ترویج نمی‌کند و می‌گوید: من دین دارم و نماینده خدا هستم، خدا هم با من است! این همان روشنفکری ساخته یهود بوده که در جوامع رواج پیدا کرده‌است.

وی اذعان کرد: در چنین فضایی که یهود خود را مالک عالم می‌داند انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد؛ یعنی 30 سال پس از تشکیل اسرائیل ذات اقدس الهی اراده می‌کند تا جلوه پیدا کند و مظهر این تجلی امام راحل بوده که از سلاله حضرت صدیقه طاهره است؛ یک انسان شجاع و نترس که پا در میدان می‌گذارد.

آیت‌الله قائم‌مقامی با بیان اینکه معتقد بودند، تکلیف ما این است که امام زمان را یاری کنیم و ترسی از اینکه پایان ماجرا چه خواهد شد، نداریم، اضافه کرد:‌ مسئله ولایت این طور است که شخص باید به تکلیف خود فکر کند و اینکه بعداً چه می‌شود، معنا ندارد.

این متفکر اسلامی ادامه داد: امام راحل مستغرق در تکلیف بود و در زمانه‌ای که مردم از حاکمیت ظلم و استبداد خسته بودند بروز پیدا کرد تا با معنویت زمینه‌ساز دولت ظهور باشد.

وی یادآوری کرد: فرهنگ غیبت حقی است که حتی زانوی بزرگان را هم می‌لرزاند مگر مردی باشد مانند امام خمینی که بگوید من نمی‌ترسم و وظیفه دارم قبل از ظهور زمینه را فراهم کنم، چطور است که شیطان قبل از ظهور زمینه‌سازی می‌کند اما ما این کار را نباید بکنیم؟ بله منجی واقعی مسیح است نه ماشیح که یهود می‌گوید.

آیت‌الله قائم‌مقامی با بیان اینکه انتظار ظهور منجی، یک واقعیت برآمده از توحید بوده و خیال و وهم نیست، ابراز کرد: در حال حاضر ایران با ظهور انقلاب اسلامی در مقابل دنیای کفر ایستاده؛ شما ببینید آمریکا را، این شیطان بزرگ پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی گفته بود 52 نقطه ایران را می‌زند، اگر پشتیبانی امام زمان و نایب ایشان نبود و ایران از این تهدید می‌ترسید کار انقلاب تمام بود، پس ایران ایستاد و گفت که تو غلط می‌کنی که بزنی و جواب یاوه‌‌گویی‌های آنان را داد.

این پژوهشگر و استاد حوزه با تأکید بر قدرت کم‌نظیر ایران در سایه انقلاب اسلامی، گفت: تاکنون هیچ کشوری نتوانسته با آمریکا این‌طور رفتار کند، نخستین بار بود که دولتی پایگاه نظامی آمریکا را مورد حمله قرار دارد، اگر هم حمله‌ای اتفاق افتاده بود در قالب گروه‌های خاص بود نه یک دولت و نظام.

وی تأکید کرد: خداوند به آنان که می‌خواهند در مسیر او قرار بگیرند وعده داده که آغاز راه با شما ادامه‌اش با من، بنابراین نمی‌توانی زبون غرب باشی و بترسی بعد منتظر امام زمان باشی و بگویی بیا درست کن! دیدگاه حقی که امام به دنیا نشان داد این بود که اگر منتظر قیامی، باید شروع کنی و انقلاب اسلامی بر این مبنا شکل گرفت و روز‌به‌روز هم متعالی‌تر می‌شود.

آیت‌الله قائم‌مقامی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه رزم رزمندگان و حاج قاسم‌ها کربلا را آزاد کرد، افزود: این انقلاب حرکت طوفنده‌ای دارد و پس‌ازاین نوبت آزادی مکه و قدس در آینده‌ای نزدیک است، دیگر کربلا اسیر نخواهد شد، پس باید نقاط دیگر نیز آزاد شوند و این سرنوشت محتوم تاریخ است.

گفتنی است در این مراسم از خواهر شهید رسانه احسان‌الله تقی پور فرد و مادر شهیدان چنگیزی تجلیل به عمل آمد.